Saturday 9 July 2011

Poster F&N

Poster ini bersaiz 24in X 36in. 


Baru baru ini saya dapat beberapa keping Poster F&N, Coke, Watson dan 7up yang amat menarik dari seorang Tauke kedai kopi. Menurutnya Poster poster ini tahun 50an , 60an dan kesemuanya gambar artis dan film star dari Hong kong. 


Fikirkan balik alangkah bestnya kalau saya dapat Poster Craven A semacam ini.
Entah berapakah agaknya value poster ini sekarang ?

































3 comments:

  1. salam singgah,

    byk benda2 cool kat sini. Nak tanya sikit, kalau mcm poster2 lama nie mcm mana ek kita nak tau value nya skrg? ada ke tmt atau org yg boleh nilaikan?

    thanks..:)

    ReplyDelete
  2. Setakat ni yang ada pun lebih kurang base pada ebay dan yang selebihnya ikut sedap rasa, ikut sedap mulut. ikut sedap hati.
    Kalau kat sini apa yang saya tengok orang lebih base pada kedai antik atau orang yang pernah jual dengan harga yang tertinggi. Contohnya Si A pernah menjual poster ini dengan harga RM 1800 dalam condition 80%. kalau 100% condition sudah tentu harga yang dijual mencecah RM 2800 .
    kan ramai orang kita memang suka guna nama orang. Jadi harganya base pada si A sebab dia pernah jual harga gitu.

    ReplyDelete
  3. ok bro, kalau mcm nie gayanya..agak subjektif gak la nak nilaikan brg2 mcm nie..kalau bab nak beli kat kedai antik, harga mesti kow2 dia punya up, sbb track record katanya..bab kita nak jual lak, mesti diorg amik rendah punya sbb payah nak marketkan. utk pengumpul nie mmg elok simpan jela lu..

    Anyway thanks for the info bro..:)

    ReplyDelete