Tuesday 27 March 2012

sembang kosong

Semalam hari cuti aku, aku pergi melepak dekat kedai antiq berhampiran dengan rumah, kebiasaannya aku akan dapat kenalan baru disini. kebetulan ada seorang collector yang tiba tiba membebel membuka perbualan dengan aku.
katanya ada kenkawan bising bila dia beli sign repro " Duit aku.... aku punya suka la, apa hal kau orang nak peduli" Betul tak abang?
Jawab aku "memang betul tu..duit hang ,Hang punya pasal , aku pun peduli apa"
Dia ketawa besar.!
Kata aku..Tapi kalau hang tanya aku, Ini bukan nasihat tapi pandangan aku..sebab aku pun collect signbord. " kalau hang tak mampu nak beli sebuah beg jenama LV dengan harga RM30,000, hang boleh beli beg repro dengan harga RM150, pakailah sampai koyak rabak, Orang bukan kisah sebab memang itu kemampuan hang. Tapi kalau hang beli 1 keping sign repro dengan harga RM600 sedangkan yang ori boleh beli dengan harga RM1600, itu sudah salah kira kira dik!! pada aku 10 keping hang gantung kat dinding rumah dan hang sudah habiskan RM6000, tak akan sama dengan nilai 1 keping yang Original dik!
dan value yang ori makin meningkat dik..100 keping cermin repro takkan sama dengan sekeping cermin ori dik , walaupun cermin ori itu bersopak !
Rasa aku daripada hang beli sampah..lebih baik duit tu hang sedekah pada anak anak yatim, besar menafaatnya dari beli benda yang menjatuhkan value duit hang.
Tapi dah hang punya duit, P... mampus lah dengan hang punya duit , aku pun tak kisah!!!
Tapi disebabkan mungkin dilihatnya badan dan tapak tangan aku ni 2 kali gandanya lebih besar dari dia, dia senyum sumbing saja. tak berkata apa apa. Sambil menghisap rokok dengan sedutan yang sangat panjang.

1 comment:

  1. PANDANGAN YG BERGUNA WALUPUN SEDIKIT LUCU DI AKHIR CERITA IZIN KAN SAYA SAUDARA HAHAHAHAHA..!!!

    ReplyDelete