Monday 1 August 2011

State Express

Enamel tahun 1930's

































Sesi Mengagumkan
Tahun lepas kawan aku Penang membuat lawatan ke sebuah Muzium seorang collecter di paling Utara Thai. Balik saja seminggu tak habis habis aku dengar cerita yang sama berulang kali pasal sign, pasal koleksi motor, naik lunyai ashik tengok gambar yang disnap di gallery orang tu.
" Rugi hang tak pergi, dia punya collection sungguh menkagumkan, sungguh hebat!!!memang respect habis, Tak boleh tahan!, seminggu dah aku tak boleh tidoq dok terbayang saja koleksi dia dan macam macam lagi".
Bila semua kawan ni dah berkumpul, buka cerita pasal ruginya aku tak mengikut, aku pun mula buka mulut,
"apa yang hampa bahalol sangat, Nak kagum apa? orang tu memang multi billionair, sekarang ni pun kalau dia teringan nak makan malam steak kat LA atau kat Monarco sekali pun dia boleh pergi sekarang. dia petik saja. Jadi kalau di masuk dalam kedai antiq dia borong semua satu kedai pun memang dia boleh buat, apa yang hang nak hairankan, yang patut hang hairan orang macam Mat, macam aku ni..gaji tak sampai $2000 tapi mampu dapat sign yang menarik, dapat barang baik penuh rumah.
Lagi pun sign yang dia ada kebanyakan bukannya sign logal.Sign macam tu ada duit anytime hang boleh beli kat oversea la kawan.. 
Orang macam Mat tu la yang hang patut kagum kawan, patut respect...dia himpun banyak sign local, gaji cukup makan tapi berjaya dapat barang yang kadang kadang tak dapat di terima dik akal, faham tak ?
Ini nak dibanggakan orang kaya yang petik jari saja barang sampai depan mata.
Sejak dari hari itu,  aku tak pernah dengar lagi cerita pasal lawatan itu .


No comments:

Post a Comment