Wednesday 17 August 2011

Himalaya Bouquet 1930's

Enamel sign ini aku beli tahun 2001 di Singapura. 
Sejak 10 tahun dulu lagi aku dan beberapa rakan Cina sudah membawa balik puluhan keping enamel, tin sign ,cardbord dari sana. Sebahagian besar Sign dalam rumah aku pun memang dapat dari sana. Sampai ada rakan cakap aku sudah gila kerana 10 tahun dulu sekeping Cardbord sign yang berharga $4000 aku sanggup beli, sekeping Poster Wayang $3000 pun aku beli. 
Apa boleh buat sudah minat.
Aku juga pernah dengar ada Group sampai sanggup nak bertumpah darah untuk membawa balik cuma 1 botol saja. Tapi sekarang dah senyap...Mungkin juga kerana darah mereka sudah kering  ??? 
Baguslah...kalau sudah ada kesedaran walaupun sudah terlalu lambat..
Pepatah kata "Jauh perjalanan..luas pemandangan".
Ada baiknya juga..sekurang kurangnya kalau aku cakap aku sudah jual sebiji Button Coke dengan harga RM10,000 tak akan ada yang terperanjat Beruk atau cakap belakang belakang aku sengaja me reka reka cerita !.


































No comments:

Post a Comment