Tuesday 13 September 2011

HUMBER Tricycle

Tahun 1938, size 16 inci , tayar mati. Ini diantara model basikal budak yang saya cukup suka collect. Selain dari brand HUMBER saya juga ada beberapa buah lagi model seperti Raleigh, Rudge, Triang dan Hercules.
8 tahun dahulu model dan condition begini kita boleh beli dengan harga RM 250 sahaja tetapi sekarang harganya sudah mencecah sehingga RM 2500.
Kata seorang Otai Collector "kalau hendak collect sesuatu benda, kita perlu banyak membaca baru kita ada pengetahuan tentang barang yang kita hendak collect! dan sebab yang paling penting sekali , kita perlu tahu apa barang yang patut kita collect.. contoh macam basikal ini boleh mendapat pulangan yang berlipat ganda.atau suatu koleksi yang bila kita sesak!! dengan mudah kita dapat jual atau ditukar menjadi Duit . Itu contoh terbaik barang yang patut kita collect.








1 comment:

  1. SETUJU DENGAN PENDAPAT SAUDARA SENTUHAN MALAYA..!! DAN SAYA PERCAYA RAMAI JUGA COLLECTORS D LUAQ SANA PUN SETUJU TAPI D SEBABKAN EGO ! MASING2 X MAU MENGAKU MUNGKIN KESILAPAN COLLECT BARANG SEBELUM INI AGAK NYA.

    ReplyDelete