Monday 23 January 2012

Mengimbas kembali

Aku ini berkerja di sebuah Station TV sukan .
Mengimbas kembali di masa Komenwel Game ,Asia Game dan Sea Game tak kala setiap kali bila Malaysia memenangi pingat emas maka berkumandanglah lagu Negara Ku dialunkan di kaca TV.
Bila setiap kali terdengar saja lagu Negara Ku, boleh di katakan kesemua rakan sepejabat akan berdiri tegak mengadap TV memberi hormat pada lagu tercinta...ada juga yang turut dengan penuh semangat berdiri tegak seiring mengalunkan lagu.
Memang aku kagum!!!!!!
Cuma aku saja yang selalu memandang dari jauh buat tak perduli. Jadi orang yang tak angkat pot!
Ada juga suara sindiran menyindir aku mengatakan "kalau bangsa kita tak hormat lagu Negara Ku , kita nak harapkan bangsa mana lagi?"
Tapi dalam hati aku selalu berkata.." Alangkah baiknya kalau orang dalam opis aku ini....... bila mereka dengar Azan di syahdukan , menyeru mengerjakan sembahyang, mereka semua terus berlari ke surau atau Masjid atau setidak tidaknya terus kerjakan sembahyang bila tepat masuk waktunya semacam mereka menghormati lagu kebangsaan"
Wallahhuallam!

No comments:

Post a Comment