Saturday 22 October 2011

Pusingan selama 10 tahun

Ini kisah perjalanan sekeping Coke Calendar . 
Dalam Tahun 2001 Calendar ini dipunyai oleh seorang Runner Mamak Penang dan telah dijual pada seorang Collector Mr.M di Kuala Lumpur. Di sebabkan condition tidak berapa baik ..Collector ini telah menjual pada owner sebuah kedai Antiq/ collectible di Melaka. Pada tahun 2001 aku beli Calendar ini di kedai Antiq Melaka. 
Selang dalam 3 bulan Calendar Coke ini telah aku tukar barang dengan Mr.Tan seorang collector Coke di JB sebab aku ingat boleh dapat Condition yang lebih baik dari yang aku ada. Aku pun lepaskan! Mr.Tan telah menyimpan beberapa ketika. Selepas itu calendar ini telah dibeli oleh Tuan Haji Ali Popia JB.
Beberapa bulan selepas Tuan Haji Menyimpan ...aku pula sekali lagi telah pergi beli balik setelah 8 tahun mencari tak berjumpa satu yang lain.
Sekarang benda ini tergantung kembali di tiang Seri rumah aku.
Itulah......

No comments:

Post a Comment